۱۳۸۹ تیر ۲۶, شنبه

مقایسه EMBA و MBA

مجموعه مديـريت‌ اجرايي‌ در ایران و در مقطع کارشناسی ارشد به سه گرایش 1) مـديريت اجـرايي2 MBA (3) مديريت امور شهری تقسیم می شود.

مدیریت اجرایی مخفف کلمه Executive Master of Business Administration و MBA مخفف کلمه Master of Business Administration می باشد که در این جا برای سهولت تنها از نام مخفف MBA استفاده می کنیم.
ضرایب دروس امتحانی مدیریت اجرایی به صورت زیر می باشد:

1. زبان عمومی و تخصصی( انگلیسی) : 1

2. استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت : 2

3. دانش مسایل روز در زمینه مدیریت مؤسسات تولیدی , خدماتی و عمرانی : 2

4. نظریه های عمومی مدیریت : 2

5. زبان فارسی : 1

6. ریاضیات عمومی 1و 2 دوره فنی و مهندسی : 0



و ضرایب دروس امتحانی مدیریت MBA ،

1. زبان عمومی و تخصصی ( انگلیسی) : 2

2. استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت : 2

3. دانش مسایل روز در زمینه مدیریت مؤسسات تولیدی , خدماتی و عمرانی : 0

4. نظریه های عمومی مدیریت : 1.5

5. زبان فارسی : 0

6. ریاضیات عمومی 1و 2 دوره فنی و مهندسی : 2.5



در سال های اخیر، رشته "مدیریت اجرایی" برای عده ای جذاب به نظر رسیده است و به اعتقاد آنان این رشته بنا به دلایلی MBA ای با ویژگی های مثبت مضاعف می باشد. در حالی که عده ای نیز معتقدند دانشجویان MBA به مراتب آموزش های کاملتری در زمینه مدیریت می بینند.

در حالی کهMBA با تئوری های روز مدیریت مرتبط است، کسانی که در رشته مدیریت اجرایی تحصیل می کنند یا تحصیل کرده اند سعی در افزایش تجارب شخصی دارند.

مدیریت اجرایی مدنظر اشخاص باتجربه است که به طور آگاهانه قصد دارند، توانایی خود را برای شکل دهی ایده هایشان بالا ببرند تا مهارت در مدیریت. در مقابل،MBA مورد تقاضای جوانترهاست که تمایل دارند مهارتشان را در مدیریت بالا ببرند.

در مدیریت اجرایی دید مدیریتی تر است اما در MBA نگاه فنی به مسائل مدیریتی بیشتر است.

اما آن چه که در این میان مشترک و البته مهم است این است که:

دوره كارشناسي ارشد MBA به صورت كارشناسي ارشد ناپيوسته و آموزشي است. باتوجه به نام این رشته، که نام انگلیسی کوتاه شده "کارشناسی ارشد مدیریت تجارت" است پیداست که دوره حداقل با دو سال آموزش همراه است، پس دوره کوتاه مدت مدیریت MBA که توسط برخی موسسات تبلیغ می شود نمی تواند مفهوم داشته باشد و کسانی که چنین تبلیغی می کنند در اشتباهند و باید نامی مناسب برای دوره های مدیریتی کوتاه مدت خود انتخاب کنند تا داوطلبان را نیز دچار اشتباه نکنند. اين دوره در اكثر نظامهاي آموزش عالي كشورهاي پيشرفته و در حال توسعه ارائه ميشود . باتوجه به اينكه فارغ التحصيلان رشته هاي مختلف و به خصوص رشته هاي فني و مهندسي وارد اين دوره مي شوند و بايد با مباني و اصول مديريت علمي و دانش روز مديريت در حوزه هاي مختلف آشنا شوند، طول دروه حداقل 2 و حد اكثر 3 سال بوده و تعداد واحدهاي لازم براي فارغ التحصيل شدن بر خلاف ساير فوق ليسانسها که ۳۶ واحد است 58 واحد درسي است. بنابراين دانشجويان اين دوره، مانند ساير دانشجوياني كه در ساير نقاط جهان در اين رشته به تحصيل مي پردازند، براي تكميل دوره خود در طي 2 سال يا 4 ترم بايد به طور متوسط در هر نيمسال تحصيلي حدود 14 واحد درسي را بگذرانند. به اين لحاظ دوره كارشناسي ارشد MBA ، دوره سنگين و پر كاري است و دانشجوياني كه وارد اين دوره ميشوند بايد از لحاظ استعداد و فرصت مطالعه و تحصيل در وضعيت خوبي قرار داشته باشند.

در پایان ذکر این نکته شاید خالی از لطف نباشد که امروزه MBA حتی با گرايش هايی مانند تجارت الکترونيک و فن آوری اطلاعات نيز ارائه می شود که نشان از انعطاف پذيری بالا و نياز روز افزون به فارغ التحصيلان اين رشته است.

دانلود فلش کارت تخصصی و عمومی رشته مدیریت (MBA، مدیرت اجرائی، مدیرت بازرگانی)

دانلود فلش کارت تخصصی و عمومی رشته مدیریت (MBA، مدیرت اجرائی، مدیرت بازرگانی)

در این قسمت می توانید فلش کارت های تخصصی و عمومی رشته مدیریت (MBA، مدیرت اجرائی، مدیرت بازرگانی) را بطور رایگان و با حجم بسیار کم دانلود کنید. فلش کارت های دانلود شده را می توانید توسط نرم افزار Importer (که به همراه نرم افزار جعبه لایتنر ماندگار) در اختیار شما قرار می گیرد، تنها در چند ثانیه وارد نرم افزار جعبه لایتنر خود نموده و تمامی مطالب را با روش لایتنر تا ابد بخاطر بسپارید.

توجه کنید که فلش کارت های این بخش تنها در نرم افزار جعبه لایتنر ماندگار قابل استفاده می باشند و کارائی دارند و نیازی به دانستن پسورد آنها نمی باشد.

تذکر: بخش مربوط به دانلود فلش کارت ها و بخش های مرتبط بطور مداوم با فلش کارت های جدید بروز رسانی می شوند.
دانلود فلش کارت های زبان تخصصی و عمومی رشته مدیریت (MBA، مدیرت اجرائی، مدیرت بازرگانی) طبقه بندی شده
تهیه کننده: نرم افزار لایتنر ماندگار – تعداد کل سوالات: ۱۲۶۱

منبع: کتاب های
Management (A Global Perspective) 10th edition – By Koontz and Weihrich
Management (6th Edition) – by: S.P.Robbins & M.Coulter
کتاب زبان تخصصی رشته مدیریت اجرایی (MBA) انتشارات نگاه دانش

موضوعات فلش کارت ها:
لغات زبان تخصصی کنکور رشته مدیریت MBA، مدیریت اجرایی، مدیریت بازرگانی (۱۵۸ فلش کارت)
لغات زبان عمومی کنکور رشته مدیریت MBA، مدیریت اجرایی، مدیریت بازرگانی (۸۶۷ فلش کارت)
لغات واژگان عمومی مدیریت (۵۴ فلش کارت)
لغات مبحث تاریخچه مدیریت (۲۰ فلش کارت)
لغات مبحث نقش های مدیریتی (۱۳ فلش کارت)
لغات مبحث برنامه ریزی (۴۸ فلش کارت)
لغات مبحث سازماندهی (۲۲ فلش کارت)
لغات مبحث کارگزینی (۲۲ فلش کارت)
لغات مبحث رهبری (۳۴ فلش کارت)
لغات مبحث کنترل و نظارت (۲۳ فلش کارت)

توضیحات:

فلش کارت ارائه شده مجموعه کاملی از واژگان زبان تخصصی و عمومی جهت آمادگی رشته های کنکور مدیریت (MBA، اجرایی، بازرگانی) بصورت طبقه بندی می باشد که از مهم ترین و معتبرترین منابع کتاب های مدیریت استخراج شده است. از مباحث واژگان این فلش کارت ها می توان به موضوعات تاریخچه مدیریت، بازاریابی، کنترل پروژه، نقش های مدیریتی، تئوری های مدیریتی، برنامه ریزی، سازماندهی، کارگزینی، رهبری، کنترل و نظارت، مدیریت استراتژیک، مدیریت منابع انسانی و .. اشاره نمود.

دانلود فلش کارت لغات و اصطلاحات بازار بورس، فارکس، حسابداری، مالی و اقتصادی
تهیه کننده: نرم افزار لایتنر ماندگار – منبع: بازار بورس – تعداد سوال: ۹۹
دانلود فلش کارت لغات و اصطلاحات حسابداری
تهیه کننده: محسن عسگری – تعداد سوال: ۹۹۹
منابع:
۱-حسابداری مالی جلد اول-تاری وردی
۲-راهنمای بکارگیری استاندارد حسابداری سرمایه گذاری ها – سازمان حسابرسی
۳-راهنمای بکارگیری استاندارد دارایی ثابت – سازمان حسابرسی
۴-راهنمای بکارگیری استاندارد بدهی های احتمالی- سازمان حسابرسی
۵-راهنمای بکارگیری استاندارد دارایی نامشهود – سازمان حسابرسی
۶-راهنمای بکارگیری استاندارد موجودی کالا – سازمان حسابرسی
۷-راهنمای استاندارد مشارکت خاص – سازمان حسابرسی
۸-راهنمای استاندارد اجاره ها – سازمان حسابرسی
۹-راهنمای پیمانهای بلند مدت – سازمان حسابرسی
۱۰-راهنمای درآمد عملیاتی – سازمان حسابرسی
۱۱-راهنمای میان دوره ای -سازمان حسابرسی
۱۲-لغت نامه حسابداری – فضل الله اکبری- سازمان حسابرسی
۱۳-زبان تخصصی – تالانه

۱۳۸۹ تیر ۱۸, جمعه

سمینار تخصصی بین المللی توسعه فروش با مديريت انگیزش جمعه 15 مردادماه 1389 در اصفهان

سمینار تخصصی بین المللی
توسعه فروش
با مديريت انگیزش
جمعه 15 مردادماه 1389 در اصفهان


راز موفقیت موفق ترین شرکت های جهان در چیست؟
آیا تحصیلات بالا است؟
آیا هوش فوق العاده است؟

خیر

راز موفق ترین شرکت های جهان در این است که
مدیران انگیزه بسیار فوق العاده ای برای فروش دارند و این انگیزه را در کارکنان خود نیز ایجاد می کنند.




آیا به دنبال روش هایی برای فروش بیشتر در کمترین زمان هستید؟

آیا کارمندانی دارید که مشکل ساز هستند و آنطور که توقع دارید فعال نیستند؟

آیا کارمندانتان انگیزه کافی برای پیشرفت ندارند؟

آیا مایلید روشهای جدید فروش را بدانید؟

آیا در ایجاد وفاداری در مشتریان مشکل دارید؟

آیا مدتهاست در فکر ایجاد تغییرات در کسب و کارتان هستید، ولی مردد هستید؟

آیا مایلید روشهای مدیریتی شرکتهای مطرح جهان را بدانید؟

آیا در انجام کار گروهی با مشکل مواجه هستید؟


اگر پاسخ شما حداقل به دو سوال مثبت است، سمیناری کاملا کاربردی تدارک دیده ایم تا راه حل هایی عملی برای مشکلات اشاره شده داده شود.

این سمینار برای چه کسانی مناسب نیست؟
اگر به دنبال مطالب و تحقیقات تئوری و دانشگاهی هستید.
اگر علاقه مند به سخنرانی هایی با واژگان فنی و پیچیده هستید.


دکتر آلن فیرویدر

Alan Fairweather

www.TheMotivationDoctor.com

دکتر آلن فیرودر

· نویسنده 2 کتاب مطرح و پر فروش مدیریت انگیزشی و نحوه مدیریت افراد دردسرساز از کتب پرفروش انگلستان در حوزه مدیریت
· متخصص جهانی در زمینه افزایش فروش و بازاریابی
· استاد مدیریت کارکنان و مشتریان دشوار!
· متخصص آموزش در حوزه های بانکداری ، خدمات مالی ، املاک و مستغلات
· استاد آموزش کسب نتایج از طریق تغییر رفتار
· مشاور شرکت های مطرحی همچون : PHILIPS , EPSON , BT , EASTMAW


مبلغ ثبت نام: 164 هزار تومان
شامل : هزینه ثبت نام در کنفرانس و شرکت در جلسات و کارگاه هاي آموزشی .ارائه کلیه power point های آموزشی اساتید . ارائه گواهینامه معتبر بین المللی از آکادمی معتبر آموزشی ، پذیرایی ناهار و آنتراک در روز کنفرانس

-تکمیل ظرفیت کنفرانس بر اساس اولویت ثبت نام بوده و حق ثبت نام بر اساس اولویت برای کمیته ثبت نام محفوظ می باشد ، این کمیته تعهدی به پذیرش در قبال تاخیر در ثبت نام نخواهد داشت ، همچنین نظر به ارائه و کیفیت بهتر برگزاری سمینار ، ظرفیت موجود به هیچ وجه افزایش نخواهد یافت .

-نظر به اینکه مراحل صدور گواهینامه در خارج از کشور خواهشمند است کلیه مشخصات و مدارک مربوطه تا پایان وقت اداری 5 مرداد ماه 1389 به دبیرخانه کنفرانس ارسال گردد .

-در صورت انصراف از ثبت نام تا 20 روز مانده به تاریخ برگزاری سمینار 50 درصد کل مبلغ مرجوع می گردد و پس از آن و در زمان کمتر از 30 روز هیچگونه وجهی مستردد نخواهد شد.


آنچه در اين دوره خواهيم آموخت
بررسی شیوه ها و راهکارهای مدیریت انگیزش در کمپانی های مطرح جهان
چگونگی ایجاد انگیزه در مشتری برای خرید
خلق استراتژیهای ثابت شده برای برخوردب اناهنجاریهای رفتاری درمحل کار
نحوه مدیریت افراد مشکل
کشف چگونگی ایجاد انگیزه درکارکنان شما،تولید مشتریان بیشتر و فروش بیشتر
مدیریت استعدادها در جهت توسعه سازمان
اصول موفق کار گروهی
نحوه رفتار صحیح یک فروشنده چیست؟
روش قدیمی فروش-روش جدید فروش
چهار مرحله ساده برای یک فروش موفق
عناصر حیاتی فروش چیست؟
چگونه یک فروشنده انگیزشی شویم ؟
ده گام برای اثرگذاری بیشتر در مشتری
تصمیم گیرنده فروشنده است، نه مشتری!
چگونگی تولید و فروش بیشتر و پیدا کردن مشتریان جدید برای کسب وکارشما
حفظ مشتریان موجود و تمرکز بر نیاز های آنان جهت افزایش سودآوری
چرا مشتریان"نه" می گویند
سه گام ساده برای غلبه بر مقاومت مشتریان (دلایل مقاومت را بشناسید و آنها را حل کنید)

پاسخ به سوالات متداول

1- سخنرانی ها به چه زبانی ارائه می شوند؟
سخنرانان به زبان انگلیسی صحبت می کنند، ولی تمامی سخنرانی ها ترجمه همزمان می شوند و با هدفون بیسیمی که در اختیارتان قرار دارد می توانید ترجمه فارسی سخنرانی ها را بشنوید.

2- آیا قیمت سمینار گران نیست؟
اگر هدف شما صرفا گوش کردن و آشنا شدن با مطالب جدید است، سمینار بسیار گران است.
ولی اگر می خواهید ایده های سمینار را بلافاصله اجرا کنید، قیمت آن بسیار ارزان است. زیرا اگر تنها یک ایده را بخوبی بکار گیرید می توانید فروش را بیشتر کنید، زمان انجام کارها را کمتر کنید، بازدهی تیمتان را بالا ببرید و ...

3- سمینار برای چه کسانی مناسب است؟
مدیران شرکتهای دولتی و خصوصی، افراد تصمیم گیرنده در سازمانها، کارآفرینان و صاحبان فروشگاه ها.

4- معیار انتخاب اساتید خارجی چیست؟
افرادی که دعوت می شوند که کتابهایی پرفروش در مقیاس بین المللی داشته باشند، سابقه اجرائی در شرکتهای معتبر جهان داشته باشند و سخنرانان قدرتمندی باشند.

5- مدت زمان سمینار چقدر است؟
سمینار از 8 صبح آغاز شده و تا حدود 6 بعد ازظهر ادامه پیدا می کند.

6- آیا در صورت ثبت نام گروهی تخفیفی تعلق می گیرد؟
بله در صورت ثبت نام دو نفر مبلغ کل 300 هزار تومان خواهد بود، یعنی نفری 150 هزار تومان.
ثبت نام سه نفر : 435 هزار تومان یعنی نفری 135 هزار تومان
ثبت نام بیش از سه نفر: 132 هزار تومان به ازای هر نفر.

7- مراحل ثبت نام در سمنار چگونه است؟
1- تماس با شرکت مدیر سبز با شماره 88308732.
2- واریز مبلغ سمینار به حساب سیبا 0100717443005
3- ارسال مدارک برای دبیرخانه

8- آیا امکان ثبت نام آنلاین وجود دارد؟
بله – با مراجعه به سایت مدیر سبز می توانید بصورت آنلاین در سمنار ثبت نام کرده و حتی مبلغ سمینار را بصورت آنلاین پرداخت کنید.

9- من در سمینارهای دیگر شرکت کرده ام، چرا باید در این سمینار هم شرکت کنم؟
اطلاعات این سمینار برای اولین بار در ایران ارائه می شوند.

10- محل دقیق سمینار کجاست؟
سمینار در شهر اصفهان برگزار می شود. محل دقیق سمینار با توجه به تعداد شرکت کنندگان، چند روز قبل از سمینار اعلام خواهد شد.

11- آخرین فرصت ثبت نام چه زمانی است؟
آخرین فرصت ثبت نام 10 مردادماه است، البته اگر قبل از این تاریخ ظرفیت تکمیل نشده باشد.

فرصت ویژه برای اعضای سایت مدیر سبز

اعضای سایت مدیر سبز که تا پنجشنبه 17 تیر ثبت نام کنند، می توانند 50 هزار تومان از محصولات مدیر سبز را به عنوان هدیه دریافت کنند!





مراحل ثبت نام:

1- واریز مبلغ سمینار به حساب سیبا 0100717443005 یا کارت 6037991011415241 به نام ژان بقوزیان.
2- تماس با شرکت مدیر سبز با شماره 88308732 یا 88472931
3- دریافت فرم ثبت نام و تکمیل آن
4- ارسال فرم تکمیل شده به همراه یک قطعه عکس و کپی کارت ملی برای صدور گواهینامه


برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با آقای عسگری با شماره 88308732 تماس بگیرید.


برای اطمینان از کیفیت سمینارهای برگزار شده توسط آژانس تبلیغاتی 128 و مدیر
سبز، گزارش اختصاصی سمینار قبلی ما را در شماره نیمه اول و نیمه دوم تیرماه مجله موفقیت بخوانید.


دانلود ۹ مقاله مدیریت پروژه(کنترل پروژه

دانلود ۹ مقاله مدیریت پروژه(کنترل پروژه) pdf

چند مقاله و کتاب در مورد مدیریت پروژه برای مدیران به زبان انگلیسی و فارسی
project management


ردیف نام کتاب تعداد صفحات توضیح
1 Microsoft Office Excel 2007 for Project Managers ۳۴۴ اکسل ۲۰۰۷برای مدیران پروژه
2 The Practice of Project Management ۳۵۶

A Guide to the Business-Focused Approach
3 Project Management Made Easy ۳۰۴
4 The Discipline Pocketbook ۱۰۸
5 راهنمای مدیریت پروژه pmbok ۲۸۶ پیکره ی دانش مدیریت پروژه(فارسی)
6
ﮐﻨﺘﺮل ﭘﺮوژه ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ارزش ﮐﺴﺐ ﺷﺪه
۴
7 چگونه مدیران از ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﻛﻨﺘــﺮل ﭘــﺮوژه درﻛﻨﺘــﺮل و اﺟــﺮاي ﻃﺮﺣﻬــﺎ و پروژه هایشان بهتر استفاده کنند ۱۱
8 روشهاي ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰي و ﻛﻨﺘﺮل ﭘﺮوژه در ﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻬﺎي ﻃﺮح ﺳﻨﮕﺎن ۸
9 نمونه ای از برنامه ریزی کنترل پروژه شرکت دانا نیرو کیش ۱۱

۱۳۸۹ تیر ۱۰, پنجشنبه

Strategic Talent Management
What is Talent Management?

by Taleo Research

Talent management is a complex collection of connected HR processes that delivers a simple fundamental benefit for any organization:

Talent drives performance.

We all know that teams with the best people perform at a higher level. Leading organizations know that exceptional business performance is driven by superior talent. People are the difference. Talent management is the strategy.

Analyst research has proven that organizations using talent management strategies and solutions exhibit higher performance than their direct competitors and the market in general. From Fortune 100 global enterprise recruiting and performance management to small and medium business eRecruiting, leading companies invest in talent management to select the best person for each job because they know success is powered by the total talent quality of their workforce.
The Talent Age

In 1997, a McKinsey study coined the term: war for talent. Now in the new millennium, we find ourselves in the talent age. During the agricultural age, the economy was based on land, a truly physical and very tangible asset. The industrial age followed with a manufacturing-driven economy. Higher business performance was derived through the most effective use of factories and distribution networks.

The knowledge age moved the basis of economic value to information assets through integrated communications and computer technology. Now the competitive battlefront is for the best people because they are the true creators of value.
The New HR Mission and Talent Management Processes

Many challenging workforce issues confront HR, including:

* Heightened competition for skilled workers.
* Impending retirement of the baby boomers.
* Low levels of employee engagement.
* Acknowledgement of the high cost of turnover.
* Arduous demands of managing global workforces.
* Importance of succession planning.
* Offshoring and outsourcing trends.

This requires new thinking and a new mission to achieve business success. These factors—coupled with the need to align people directly with corporate goals—are forcing HR to evolve from policy creation, cost reduction, process efficiency, and risk management to driving a new talent mindset in the organization.

One important distinction is the evolution of the difference between tactical HR and strategic talent management. Transactional HR activities are administrative overhead. Talent management is a continuous process that delivers the optimal workforce for your business.

In this new model—instead of being the owners of processes, forms, and compliance—HR becomes the strategic enabler of talent management processes that empower managers and employees while creating business value.

With this view, talent management may be defined as the implementation of integrated strategies or systems designed to improve processes for recruiting, developing and retaining people with the required skills and aptitude to meet current and future organizational needs.

Anecdotally, talent management is often defined as performance management, incentive compensation, or talent acquisition. Talent management is also often confused with leadership development. Although leadership development is a crucial function of your organization, focusing on it exclusively is a legacy of last century. Our modern service and knowledge economies in the talent age require a broad and holistic view. A high performance business depends on a wide range of talent.

Taleo’s graphical representation emphasizes the mandate of talent management to respond to business goals and consequently be the driver of business performance. Talent management is depicted as a circular—not a linear—set of activities.

Why Talent Management?

Workforce cost is the largest category of spend for most organizations. Automation and analysis of your recruiting and hiring processes provides the immediate workforce visibility and insights you need to significantly improve your bottom line. Performance management provides the ongoing processes and practices to maintain a stellar workforce.

Today, many organizations are struggling with silos of HR processes and technologies. The future of talent management is embodied in solutions designed from the ground up to provide business-centric functionality on a unified talent management platform.

Since nearly all competitive business factors have become commoditized, talent is what ultimately drives business success and creates value. Leading organizations rely on Taleo solutions and services to assess, acquire, develop, and align talent with business objectives while significantly reducing process costs, improving quality of hire, reducing risk, and achieving higher levels of performance.

Though it may seem intuitive, it is worthwhile to articulate the fundamental significance of successful talent management practices:

* The key enabler of any organization is talent.
* The quality of your people is your last true competitive differentiator.
* Talent drives performance.

Talent management requires strong executive support, along with systems and processes all directed towards having the right talent doing the right work at the right time. That’s when talent truly drives higher business performance.

Society of Human Resource Management (SHRM) survey